آموزشگاه هنرهای نمایشی

استاد علی حیدریــان

علی حیدریان | آوای تهران
  • آرش
  • گردآفرید
  • انتخاب
  • قمار
  • معرکه
  • گردآفرید
  • پرندگان زیرک و..
  • دلهره
  • هووی عزیز
  • هدیه سال نو
  • قضاوت
  • شوخی زندگی
  • اندیشه
  • فیلم‌های مستند کوتاه
  • تهران شهرمن
  • یقه دودی
  • جاسپر مورلو
  • کوژ پشت نتردام
  • خروس بلا
  • آلفا و امگا3
  • و…
  • خانه فرهنگ هفت چنار
  • کوکب فیلم
  • اندیشه آوا
  • فروغ هنر
  • نمایه هنر جوان
  • عضو هیات مدیره بازیگران تئاتر تهران
  • برنده 5 جایزه در اولین جشنواره مشکات
  • مشاوره و راه‌ اندازی آموزشگاه چکاوک قاصد
  • برنده جوایز فیلم‌های کوتاه مستند از جشنواره‌های گوناگون
  • 17سال سابقه تدریس در امر فن بیان و بازیگری و گویندگی و دوبله
  • در حال حاضر مدیرعامل آموزشگاه هنرهای نمایشی آوای تهران
  • بنیان گذار اولین اصول و قواعد درست و زیبا خوانی در گویندگی و ارزش گذاری بر روی متون

علی حیدریان تنها کسی بود که در تئاتر معرکه در سال 1379 به نوشته علی نصیریان همزمان 3 شخصیت اصلی نمایش را بازی کرد.

از دیگر افتخارات ایشان حضورشان در دوبله انیمیشن آنجل می‌باشد که 7 تیپ اصلی و 9 تیپ فرعی در مجموع 16 تیپ را به عنوان گوینده در کارنامه خود به ثبت رسانید.

یکی از منحصر به فردترین توانایی‌های ایشان ایفای نقش 6 تیپ متفاوت پیرمرد می باشد که در کارنامه علی حیدریان جلوه می‌نماید.

خوانش متفاوت از مثنوی و اشعار حکایت گونه، از ابداعات ایشان بوده که خود سیستمی جدید در خوانش شعر بوجود آورده است و بسیار جذاب بوده و براحتی پیام و مفهوم قصه و گفتمان شعر به مخاطب منتقل می‌شود و نکته جالب اینکه هرگز شنونده یکنواختی و منوتن بودن را احساس نکرده و درنهایت به کسالت نخواهد رسید.

  • بازیگری
  • فصل بندی
  • تنش زدایی
  • انواع خنده
  • اسلوبهای بیانی
  • فرمول حس گیری
  • نحوه صحیح انتقال حس
  • استفاده صحیح از زبان بدن
  • انواع زبان : نوشتار و گفتار
  • مدیریت بحران در حال اجرا
  • فرمول ریختن اشک در 5ثانیه
  • نفوذ کلام و تاثیر گذاری در مخاطب
  • سکون و استفاده صحیح از انواع آن
  • استفاده از روش مثلثی در اجرای زنده
  • یکنواختی در صدا وبیان_ حرکت و حس
  • نحوه ایستادن _ نشستن _ و راه رفتن صحیح
  • روش آسان حفظ کردن دیالوگ در کوتاهترین زمان
  • 22سال تحقیق و پژوهش و تمرین در بازیگری وصدا
  • قوانین ارتباطات کلامی و غیر کلامی ( بگوید و نگوید )
  • استفاده از سکون در گویندگی و دوبله و بازیگری رادیو
  • موج و شاخصهای ریتم در متون مختلف (متن شناسی)
  • انواع (غالبیت فیزیکی و بیانی ) در اجرای زنده و غیر زنده
  • روشی آسان و سریع برای طنین دادن و حجم دار کردن صدا
  • گفتار: زبان معیار – زبان محاوره – زبان  عرف – زبان ادب و …
  • استفاده از انواع مناطق تاثیر گذار بدن (خروجی صدا) و اندامهای گفتاری
  • بایدها و نبایدها در اجرا در دو طیف تیره و روشن ( قبل اجرا- حین اجرا- و بعداز اجرا)
  • استفاده از فن بیان برای اولین بار در امر بازیگری و گویندگی مانند پرورش صدا تلفیق با تمرینات یوگا
  • نحوه ایستادن – نشستن و راه رفتن و زمین خوردن (بدون آسیب زدن به خود و دیگران) در مقابل دوربین و روبروی صحنه نمایش
  • درست خوانی : فصل بندی _ استفاده از قوانین تز و سنتز در شعر _ آکسان گزاری صحیح و انواع تکیه (هجا_حروف_کلام) انواع (و) و خوانش صحیح آن